woensdag 22 juli 2015

FI: Home




Regisseur: Tim Johnson
Schrijver: Adam Rex (naar het boek: The True Meaning of Smekday)
Met: Jim Parsons, Rihanna, Steve Martin en Jennifer Lopez 
Speelduur: 94 min
Jaar: 2015

Het buitenaardse ras Boov is op zoek naar een nieuwe planeet om op te wonen. Ze besluiten zich te vestigen op de aarde. Op onze planeet krijgen het meisje Tip en de alien Oh, een verbannen Boov, een vriendschap en ze ontdekken dat er meer op het spel staat dan intergalactische verhoudingen.



Ik ben GROOT fan van Dreamworks Animation en Disney en kom daar altijd openlijk voor uit. Ik voel geen moment schaamte als ik in een bioscoopzaal zit, afgeladen vol met stuiterende kinderen, als enige volwassenen die daadwerkelijk een kaartje heeft gekocht om de film te zien. Nu is Home al een tijdje uit op DVD en heb ik deze film lekker thuis op de bank gekeken.

Home is een heerlijke familiefilm over een schattig buitenaardse wezen ras wat de aarde als hun schuilplaats wil gebruiken. Zoals de Boov zelf zeggen: ze zijn het allerbeste in wegrennen voor problemen. Wanneer Oh zelf de problemen komt loopt (eigenlijk rent) hij Tip tegen het lijf. Samen gaan ze opzoek naar "my mom" en een oplossing op het probleem dat de wereld zal verwoesten. De film heeft een bepaalde soort humor waar ik erg van houd. Ik lag dan ook contant in de stuip van het lachen.

Niets tegen Rihanna, maar in deze film was ze erg op de voorgrond. Zowel als personage als in de film muziek. Op een gegeven moment vond ik het te overdreven een Rianna film waardoor het verhaal te kort werd gedaan.

Ik heb erg genoten van de warme en grappige film Home. Als jij ook kon genieten van Monsters Inc. en Frozen, dan is deze film zeker een aanrader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten