woensdag 15 juli 2015

BO: Gone Girl - Gillian Flynn


Titel: Gone Girl
Auteur: Gillian Flynn
Uitgeverij: Meulenhoff Boekerij B.V
Aantal pagina's: 456
Genre: Thriller

Gone Girl legt de geheimen in een modern huwelijk bloot. Op de dag dat hij vijf jaar getrouwd is, maakt Nick Dunne bekend dat zijn beeldschone vrouw Amy vermist is. Onder druk van de politie en de media ontstaan er scheurtjes in het door Nick geschetste beeld van een perfect huwelijk. Door zijn leugens, bedrog en vreemde gedrag rijst de vraag: heeft Nick zijn vrouw vermoord? (Bol.com)


Gone Girl is een van de meest bizarre boeken die ik in tijden heb gelezen. In het verhaal wisselt het vertelperspectief van Nick naar Amy en terug. Hierdoor blijft de spanning gedurende het hele boek aanwezig.

Ik heb tijdens de eerste twee delen een bloedhekel gehad aan Nick. Ik kon zijn personage niet uit staan en verafschuwde zijn nonchalante houding tegenover de vermissing van zijn vrouw. De stukjes uit Amy's dagboek bevestigde mijn vermoedens dat Nick haar wel vermoord moest hebben. Maar in het derde deel van het boek maakt het verhaal zo'n ongelofelijke twist, dat je niet meer weet wat je moet denken.

Gillian Flynn's schrijfstijl is wat aan de grove kant, maar dat maakt dat de ongeloofwaardige (psychotische) karakter van de personages toch levensecht lijken. Gone Girl is zeker een aanrader voor een dag op het strand, al laat het verhaal je niet snel los! 
7,5/10

Geen zin om het boek te lezen. De film staat zeker op mijn to-watch lijstje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten