zaterdag 3 oktober 2015

SE: Gilmore Girls

Schrijver: Amy Sherman-Palladino
Spelers: Lauren Graham, Alexis Bledel, Scott Patterson
Seizoenen: 6 seizoenen
Lengte afleveringen: 44 minuten

Gilmore Girls gaat over het leven van een ergens-in-de-dertig moeder en haar 16-jaar oude dochter. Beide genaamd Lorelai (Q: It's my mother's name, too. She named me after herself. She was lying in the hospital thinking about how men name boys after themselves all the time, you know, so why couldn't women?). Ze leven in een klein dorpje genaamd Stars Hollow, bewoond door vooral oudjes en een aantal lieve maar prettig gestoorde mensen. De serie verteld een verhaal over vriendschap, familie en liefde en hoe dit alles met elkaar verbonden is maar dan met een gigantische dosis humor.

Er zijn drie dingen die mij zo aanspreken aan de serie en wat ervoor zorgt dat ik niet kan stoppen met kijken. In eerste instantie is dat de geweldige droge humor van Lorelai. Elke aflevering moet ik hardop lachen om weer een van haar bizarre uitspraken. Ook ben ik verknopt aan de serie omdat het zich afspeelt tijdens de millennium wisseling. Pure nostalgie dus! En last but not least: in de serie worden heel veel boeken en films gequote, waardoor ik weer lees en kijk inspiratie krijg. Ik ga me waarschijnlijk zelfs wagen aan de Rory-Gilmore-Reading-List van maar liefst 339 boeken lang (misschien iets te optimistisch).

Zin in een serie met een goede dosis #humor, #romantiek en af en toe een beetje #drama, dan is Gilmore Girls echt iets voor jou! Laat de herfst maar komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten