donderdag 23 oktober 2014

FI: Halloween Special: Carrie (2013)


bron
Regisseur: Kimberly Peirce
Schrijvers: Lawrence D. Cohen, Roberto Aguirre-Sacasa, Stephen King
Met: Chloë Grace Moretzs, Julianne Moore
Speelduur: 100 min
Jaar: 2013

De verlegen middelbare scholiere Carrie White wordt opgevoed door haar angstaanjagend religieuze moeder Margaret. Wanneer ze de puberteit bereikt, komt ze in aanraking met haar verwoestende telepathische krachten. Wanneer haar klasgenoten vervolgens het eindejaarsbal gebruiken als excuus om haar te vernederen voor de hele school, besluit ze deze dodelijke krachten in te zetten. bron: Moviemeter


Ik ben helemaaaaal geen fan van horror, maar om een onverklaarbare reden was ik absurd nieuwsgierig naar deze film. De boeken van Stephen King hebben mij altijd doen gruwelen en Carrie was het enige boek wat ik absoluut niet op mijn nachtkastje durfde te hebben. Dit vanwege alle verhalen die ik over het boek had gehoord. Heel eerlijk, de film viel reuze mee.

Carrie wordt gespeeld door een van mijn favoriete actrices: Chloë Grace Moretz. Ze speelde bijvoorbeeld ook in Kick-Ass als psycho chick. Recent speelt ze de hoofdrol in If I Stay, waar ze dus een totaal andere rol moet vervullen als wat we van haar gewend zijn. Ik vond haar rol als Carrie erg goed gecast.

Haar moeder, gespeeld door Julianne Moore, is volledig vervreemd van de wereld en houdt Carrie het liefst weg van school. Ze is ontzettend religieus en verbied zichzelf en haar dochter om ook maar ergens van te genieten. Puber Carrie wordt (ook nog eens) gepest en niemand staat er dan raar van te kijken wanneer ze doorslaat. Alleen wist niemand dat ze naast haar wrok telekinetische krachten koesterde.

Carrie (2013) is absoluut geen horror film. Spannend zeker, maar in geen enkel opzicht echt eng. Er zitten zelf een paar vette specialeffects in die mij deden verbazen. Ik vond het verhaal alleen super vaag. Je blijft met ontzettend veel vragen achter en that just sucks. 

Zeker een leuke film om te kijken rond Halloween voor de mensen die, net als ik, niet écht zo houden van horror, maar wel willen opscheppen dat ze een spannende film hebben gezien en nu zonder licht aan durven slapen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten